top of page

Εργασία σε περίοδο κορωνοϊού

της Βασιλικής Μαντούδη


Για το άρθρο αυτό ρωτήσαμε τέσσερις ανθρώπους που ασκούν διαφορετικά επαγγέλματα. Οι ερωτήσεις που τους απευθύναμε ήταν σχετικές με τα επαγγέλματά τους και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισαν την κατάσταση που διαμορφώθηκε λόγω του ιού covid 19. Στη συνέντευξη αυτή συγκεντρώσαμε πληροφορίες όχι μόνο για την εργασία αλλά και τις επαγγελματικές δυσκολίες που προκάλεσε η πανδημία. Ας δούμε τι απάντησαν.


Η κυρία Γιάννα Τσούκαλη είναι εργαζόμενη στο νοσοκομείο Παπανικολάου Θεσσαλονίκης.

Ποιο είναι το επάγγελμα σας;

Το επάγγελμα μου είναι Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων.

Τι σπουδές απαιτούνται γι’ αυτό;

Σπούδασα στα ΤΕΙ θες/νίκης στη σχολή Τ.Ι.Ε .

Αν ξέρατε ότι ο ιός θα επηρέαζε τόσο πολύ την κοινωνία και την οικονομία θα αλλάζατε επάγγελμα και γιατί;

Ο λόγος που επέλεξα το επάγγελμά μου είναι γιατί θέλω να προσφέρω στους συνανθρώπους μου και κατά συνέπεια στην κοινωνία τις υπηρεσίες μου. Έτσι, λοιπόν, τίποτε δεν θα με έκανε να αλλάξω επάγγελμα.

Πως επηρέασε ο ιός το επάγγελμά σας ;

Αυξήθηκαν πάρα πολύ τα μέτρα προφύλαξης και προστασίας για τον εαυτό μου και τους γύρω μου, πράγμα που έκανε δυσκολότερο στη λειτουργία του το επάγγελμά μου.

Ποιες δυσκολίες εμφανίστηκαν στο επάγγελμα σας εξαιτίας του ιού;

Μεγαλύτερη προσοχή στα μέτρα προφύλαξης, αναστολή αδειών, περισσότερη δουλειά, επαφή με περιστατικά κορωνοϊού, ειδικά πρωτόκολλα στην εκτέλεση της δουλειάς και άλλα λειτουργικά προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν γρήγορα και με σωστό τρόπο, δυσκόλεψαν την εργασία μου.

Υπάρχει κάποια εμπειρία που θα θυμόσαστε από τη δύσκολη αυτή περίοδο;

Ναι υπάρχει μια άσχημη εμπειρία που θα μείνει στη μνήμη μου για πάντα. Είναι δύσκολο να βλέπεις φορεία με ανθρώπους που έχουν χάσει τη μάχη με τον κορωνοϊό να περνούν από μπροστά σου. Φόβος, τρόμος, λύπη σε διαπερνάει, όταν σκέφτεσαι τον θάνατο τόσων ανθρώπων που έφυγαν άδικα, μόνοι σε ένα δωμάτιο νοσοκομείου.






Η κυρία Φωτεινή Σιώκη είναι καθηγήτρια σχολείου. Η ειδικότητά της είναι θεολόγος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σπούδασε στο Τμήμα Θεολογίας.

Αν ξέρατε ότι ο ιός θα επηρέαζε τόσο πολύ την κοινωνία και την οικονομία θα αλλάζατε επάγγελμα;

Όχι γιατί αγαπώ το επάγγελμά μου παρά τις δυσκολίες του.

Σας επηρέασε ο ιός επαγγελματικά ;

Ο ιός επηρέασε αρνητικά το επάγγελμά μου πάρα πολύ, γιατί η δια ζώσης εκπαίδευση δεν αντικαθίσταται από την τηλεκπαίδευση.

Σας δημιούργησε δυσκολίες στην εργασία σας;

Παρουσιάστηκαν αρκετές δυσκολίες γιατί απαιτήθηκε υλικοτεχνική υποδομή η οποία δεν υπήρχε, απαιτείται πολύ περισσότερος χρόνος προετοιμασίας του μαθήματος, γιατί προσπαθώ να κάνω το μάθημα όσο το δυνατόν πιο ελκυστικό και ενδιαφέρον για τα παιδιά. Επίσης, δύσκολη είναι και η έλλειψη επαφής με τους μαθητές μου. Ένα θετικό είναι η βελτίωση των ικανοτήτων μου στους υπολογιστές.


Έχει υπάρξει κάποια συγκεκριμένη εμπειρία στο επάγγελμα σας αυτή την περίοδο που θα σας μείνει για πάντα στη μνήμη;

Μια εμπειρία που θα μου μείνει στη μνήμη είναι ότι στη διάρκεια του μαθήματος τα παιδιά μου ζητούσαν να ανοίξω την κάμερα, για να με βλέπουν, γιατί τους έλειψα και αυτή η πράξη με συγκίνησε πολύ και θα μου μείνει για πάντα στη μνήμη.




Ο κ. Δημήτρης Μαντούδης είναι πολιτικός μηχανικός.

Ποιο είναι το επάγγελμα σας και τι σπουδές απαιτούνται γι’ αυτό;

Είμαι τοπογράφος μηχανικός και έχω κάνει ανώτατες σπουδές.

Αν ξέρατε ότι ο ιός θα επηρέαζε τόσο πολύ την κοινωνία και την οικονομία, θα αλλάζατε επάγγελμα;

Όχι δεν θα άλλαζα επάγγελμα, γιατί αγαπώ το επάγγελμά μου και πιστεύω ότι δεν το έχει επηρεάσει η όλη κατάσταση.

Σας επηρέασε ο ιός επαγγελματικά ;

Επηρέασε θετικά το επάγγελμά μου, μου έδωσε επίσης χρόνο να σκεφτώ διάφορα πράγματα για την επαγγελματική μου εξέλιξη, για την κοινωνία και γενικά για το πώς εξελίσσεται το ανθρώπινο είδος.

Σας δημιούργησε δυσκολίες στην εργασία σας;

Η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισα είναι η αλλαγή του εργασιακού μου περιβάλλοντος, από το γραφείο της δουλειάς στο γραφείο του σπιτιού.




Ο κ. Γιώργος Μαντούδης είναι ελεύθερος επαγγελματίας, πολιτικός μηχανικός με σπουδές ανώτερης εκπαίδευσης. Δηλώνει πως δεν θα άλλαζε επάγγελμα, γιατί ήταν η επιλογή του.

Πώς επηρέασε η πανδημία την επαγγελματική σας δραστηριότητα;

Επηρεάστηκε αρνητικά, διότι έπαψα να έχω την καθημερινή επαφή με τους πελάτες μου και έπαψα να έχω ευκαιρίες για νέες εργασίες με αποτέλεσμα την πτώση του τζίρου της εργασίας μου.

Σας δημιούργησε δυσκολίες στην εργασία σας;

Η πτώση του τζίρου της εργασίας μου είχε ως αποτέλεσμα τη μη εξυπηρέτηση του κύκλου εργασιών της εταιρείας μου.

Τι αποτυπώθηκε στη μνήμη σας από την εργασία σας αυτή την περίοδο;

Μια εμπειρία που μου έμεινε στη μνήμη είναι η επίσκεψη στην έδρα της εταιρείας μου ατόμων με πυρετική κίνηση.

15 views0 comments
bottom of page